Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

ساماندهی نحوه خرید و فروش مرغ زنده در کشتارگاه های طیور آذربایجان غربی

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تعیین تکلیف و ساماندهی مشکل نحوه خرید و فروش مرغ زنده درب مرغداری به جای درب کشتارگاه واصلاح نحوه پرداخت وجه آن در استان خبر داد.

ساماندهی نحوه خرید و فروش مرغ زنده در کشتارگاه های طیور آذربایجان غربی
به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  یحیی خلیلی با اعلام این خبر گفت : در آذربایجان غربی برخلاف سایر استانها سالیان متمادی خرید و فروش مرغ زنده درب کشتارگاه انجام می شد که با برگزاری جلسات تخصصی با تشکل های هر دو صنف و پیگیری های مستمر این امر به خرید درب مرغداری ها تغییر یافت و این مشکل مرتفع شد.
وی  اظهار کرد: نحوه قیمت گذاری در چهارچوب قیمت های  ستاد تنطیم بازاراستان و بر اساس قیمت روز منطقه ای و قیمت یکسان در سطح استان مشخص و تعیین می شود. 
خلیلی افزود: در توافقنامه جدید نحوه پرداخت وجه مرغ زنده به صورت نقدی و با پرداخت 15 روزه توسط کشتارگاه ها انجام خواهد گرفت .
 وی ادامه داد: باید مصرف دان مرغ قبل از بارگیری در حدود6 ساعت قبل قطع شود و تحویل مرغ سالم با حضور نماینده کشتارگاه و تاییدیه سلامت گله توسط مسئول فنی و بهداشتی مرغداری انجام گیرد.
مدیر امور طیور استان به وضعیت تولید طیوردرسطح استان اشاره و افزود: تمامی واحد های تولیدی اعم از گوشتی وتخم گذار باید به موقع نسبت به ثبت اطلاعات گله های خود در سامانه های مرتبط ازجمله سامانه سماصط ، قرنطینه ، بازارگاه و... اقدام نمایند.
خلیلی تاکید کرد: تایید تخلیه مرغ زنده هر واحد بلافاصله بعد از کشتارتوسط مسئول فنی کشتارگاه در سامانه های فوق الذکر ثبت باید شود و هرگونه مسئولیت عدم تخلیه بر عهده کشتارگاه ها و مسئولین ذیربط خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید