Iranian Agriculture News Agency

بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی منطقه نازلو شهرستان ارومیه در بازدید نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی

به منظوررفع موانع و مشکلات منطقه نازلو، جلسه ای با حضور سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در مسجد روستای نازلو برگزار شد.

بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی منطقه نازلو شهرستان ارومیه در بازدید نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علیرضا ضیا معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در این جلسه با اشاره به محدودیت توسعه باغات در این منطقه، به علت مصوبات ستاد احیاء دریاچه ارومیه اظهار کرد: برای رفاه حال باغداران، مجوز یک مرکز جمع آوری سیب صادر شده و مجوز ایجاد دو مرکز دیگر نیز در دست بررسی است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه تصریح کرد: در سال جاری گلخانه ای به مساحت ۵۶۰۰ مترمربع با تسهیلات بانکی ۱۸ میلیون ریال در این منطقه احداث گردید که ارائه این تسهیلات به متقاضیان احداث گلخانه با متراژ  ۳۵۰۰ متر مربع صورت می گیرد.

 وی افزود: معرفی ۸۴ نمونه تجزیه خاک با ۹۰ درصد تسهیلات، تحویل ۱۲۰ رول نوار تیپ (به طول ۱۷۷ هزار متر) به صورت کاملا رایگان به کشاورزان و ۸ مورد معرفی به بانک جهت استفاده از تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی از جمله اقدامات انجام یافته جهاد کشاورزی در سال جاری برای این منطقه بوده است.

محمدعلی باسخاوت رئیس اداره فنی و زیر بنائی مدیریت جهاد کشاورزی ارومیه نیز از اجرای ۳۱۰ هکتار سیستم های های نوین آبیاری در منطقه خبر داد و گفت: یک هزار و 328هکتار آبیاری تحت فشار شامل ۳۰۳ هکتار در منطقه عسگر آباد، ۲۷۵ هکتار در منطقه حصار بهرام خان و ۷۵۰ هکتار درشهرک بالو یک و دو نیز در حال اجرا است..

وی افزود: اجرای ۳۸ کیلومتر انتقال آب با لوله از جمله دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در بخش آب و خاک است.

گفتنی است احداث سد نازلوچای یکی از خواسته های اهالی و کشاورزان منطقه نازلو بوده که با احداث آن بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی این بخش تحت پوشش قرار گرفته و آب کشاورزی آن تامین می گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید