Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

توزیع بیش از ۱۶۵۰ تن انواع سموم کشاورزی در آذربایجان غربی

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توزیع یک هزار و ۶۵۰ تن انواع سموم کشاورزی در سال زراعی ۹۸-۹۹ در استان خبر داد.

توزیع بیش از ۱۶۵۰ تن انواع سموم کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت ، با بیان اینکه سن از آفات مهم غلات به ویژه گندم و جو در کشور است که علاوه بر خسارت کمی و کاهش عملکرد، باعث افت شدید کیفیت نانوایی گندم می‌شود، افزود: امسال شاهد تلاش مضاعف و رکورد شکنی مبارزه با سن گندم با همت کشاورزان و کارشناسان حفظ نباتات در سال جهش تولید در استان بودیم و وضعیت مزارع گندم از نظر مبارزه با سن در شرایط مطلوب و رضایت بخش قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال زراعی ۹۸-۹۹ به منظور انجام مبارزه شیمیایی با آفات و بیماریها و علف های هرز در کلیه محصولات باغی و زراعی بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده از سوی جهاد کشاورزی استان بیش از ۱۶۵۰ تن انواع سموم مورد تایید هیئت نظارت بر سموم از سوی بخش خصوصی و تعاونی تدارک، تامین و توزیع شده است.

وحدت تاکید کرد: نظارت مستمر در مراحل توزیع سموم در قالب ۱۸ اکیپ استانی و شهرستانی مشتکل از نمایندگان سازمان های جهاد کشاوزری، صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی کشاورزی به همراه منابع طبیعی استان صورت گرفته است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از انجام یک هزارو ۵۴۰ مورد بازدید از مراکز تامین و توزیع سموم در طول ۹ ماهه سالجاری خبر داد و گفت: برنامه ریزی و تدارک و تامین به موقع سموم از سوی بخش غیردولتی، افزایش تعداد ایستگاه های پیش آگاهی جهت ردیابی، رصد و پایش آفات، افزایش تعداد ایستگاه های دیتا لاگر و گسترش مبارزه غیرشیمیایی و بیولوژیک از مهمترین برنامه های این معاونت در سال زراعی  جاری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید