Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایری استان:

۲۵ هزار تُن نهاده‌ دامی بین عشایر آذربایجان‌غربی توزیع شد

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: ۲۵ هزار تن انواع نهاده‌های دامی طی امسال توسط تشکل‌های عشایری این استان در بین این بخش توزیع شده است.

 ۲۵ هزار تُن نهاده‌ دامی بین عشایر آذربایجان‌غربی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی ناجی افزود: جو، ذرت، سبوس و انواع کنسانتره در بین عشایر توزیع شده است.

وی بیان کرد: با توجه به نقش تعاونی عشایری در راستای بهبود امکانات قابل دسترس این قشر و در راستای حمایت از آنان، ۱۰ تعاونی عشایر و یک اتحادیه در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی افزود: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت از خدمات این تعاونی‌ها بهره‌مند می‌شوند.

ناجی اضافه کرد: این اتحادیه‌ها در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی، فرآورده‌های دامی و تولیدات مختص عشایر فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید