Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

ثبت‌نام عشایر آذربایجان‌غربی در سامانه سماک

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: عشایر استان برای دریافت کارت هوشمند در سامانه مجوز الکترونیکی کشاورزی سماک ثبت نام کنند.

 ثبت‌نام عشایر آذربایجان‌غربی در سامانه سماک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی ناجی اظهار کرد : ثبت درخواست صدور کارت هوشمند برای تردد دام عشایر استان از جمله اهداف این سامانه است.

وی ادامه داد: تمام عشایر استان می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه  https://semak.maj.ir و ثبت اطلاعات خود نسبت به دریافت کارت تردد دام خود اقدام کنند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: عشایر آذربایجان‌غربی ۲ میلیون واحد دامی دارند که ۶۰ هزار واحد از این دام‌ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند.

ناجی ادامه داد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی توسط ۲ میلیون واحد دامی عشایر تولید می‌شود، گفت: عشایر استان سالانه ۵۵ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مرتع و۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم آذربایجان‌غربی در اختیار عشایر این استان است.

۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارند که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد زیرپوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید