Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند برخورد قاطع ادارات و نهادهای ذیربط است

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ساخت ‌و سازهای غیر مجاز در روستاها با هم‌ افزایی مسئولان باید ساماندهی پیدا کند.

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند برخورد قاطع ادارات و نهادهای ذیربط است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، مهدی سرخوش با اشاره به برگزاری جلسه تعامل و هماهنگی در نشست معاونین فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان در خصوص پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، افزود: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، نیازمند برخورد قاطع مراجع دارای صلاحیت و ادارات ذیربط است.

سرخوش افزود: در این راستا نیاز است کارگروه شهرستانی  و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز با همکاری تنگا تنگ فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهرستانها تشکیل و راهکارهای اثر گذار در این خصوص پیشنهاد و عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به جز مواردی که در کمیسیون تخصصی مربوطه در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل و مجوز صادر می شود، ممنوع بوده و هر جا اراضی زراعی و باغی بدون مجوز قانونی تغییر کاربری یافته، باید طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با متخلفان برخورد قانونی انجام گیرد.

سرخوش اضافه کرد: شوراها و دهیاران در روستا ها مرجع صدور حکم تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی  نیستند و برخی از ممتصرفان و سودجویان با مجوز شوراها و دهیاران اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرده و کاربری آنها را برای ویلا سازی و ایجاد مراکز تفریحی و گردشی تغییر می دهند.

وی افزود: باید با تهدید کنندگان امنیت غذایی مردم ، بدون اغماض برخورد شده و موانع موجود بر سر راه فعالیت کشاورزان برداشته شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : افزایش بی رویه قیمت مسکن در شهرهای بزرگ و تمایل شهرنشینان به برخورداری از ملک شخصی در محیطی دور از هیاهوی زندگی شهری مدتی است که روستاها و زمین‌های اطراف شهرها را نیز به جولانگاه ساخت و سازهای غیرمجاز تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین به تبع آن افزایش قیمت اراضی کشاورزی نیز موجب تمایل کشاورزان به فروش اراضی برای امر تفکیک و ویلا سازی شده است که در این میان دلالان و واسطه‌گران نیز با سوء استفاده از خلأهای موجود نسبت به تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به خصوص باغات مبادرت می‌نمایند که لازم است برخورد قانونی و جدی با این افراد به عمل آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید