Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۵ پست قرنطینه‌ای نهال در آذربایجان غربی دایر شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای قرنطینه داخلی۵ پست قرنطینه ای در زمان جابجایی نهال در خروجی های استان دایر شده است.

۵ پست قرنطینه‌ای نهال در آذربایجان غربی دایر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت با اشاره به صدور نهال از استان افزود: در راستای قرنطینه داخلی 5 پست قرنطینه‌ای در زمان جابجایی نهال در خروجی های استان نسبت به بررسی مدارک سلامت نهال و جلوگیری از ورود و خروج نهال غیرمجاز و آلوده ایجاد شده است.

وی از صدور سه میلیون و 150 هزار اصله نهال در طول 9 ماهه امسال خبر داد و اظهارکرد: همچنین در این مدت یک میلیون و 460 اصله نهال نیز وارد استان شده است.

وحدت عنوان کرد: همچنین در مراحل تولید، تکثیر نهال نظارت های مستمر با همکاری آزمایشگاه های تشخیص آفات و بیماری های (کلینیک گیاه پزشکی) بخش غیردولتی صورت گرفته که در نهایت باعث تایید بیش از 40 نهالستان و دو واحد کشت بافت شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: پایش، ردیابی، رصد و تعیین تراکم آفات و بیماری های قرنطینه خارجی و داخلی در سطح استان با نصب انواع تله های فرمونی، نوری، رنگی به ویژه برای رصد آفت کرم، سرخ و کرم سرخ ثانویه، پنبه، کرم خاردار، کرم برگ خوار پاییزه، مگس میوه، مدیترانه ای و... صورت می گیرد.

وحدت با اشاره به عمده سیاست ها و برنامه های آتی سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان حفظ نباتات در حوزه قرنطینه نباتی گفت: توانمند سازی علمی و اجرایی کارشناسان بخش دولتی و خصوصی، تجهیز آزمایشگاه های قرنطینه و آزمایشگاه های همکار با امکانات و تکنولوژی روز، کاهش زمان ارائه خدمات به فعالان بخش اقتصاد کشاورزی، و نهال کاران، رعایت مقررات و دستورالعمل های ابلاغی در قالب پدافند زیستی و پدافند غیرعامل از اهم این سیاست ها است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید