Iranian Agriculture News Agency

کشت گندم در شهرستان بوکان؛

بیش از ۸۴ هزار هکتار از اراضی بوکان به کشت گندم اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: در سال زراعی جاری ۸۴ هزار و ۷۲۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم دیم و آبی اختصاص یافته است.

بیش از ۸۴ هزار هکتار از اراضی بوکان به کشت گندم اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  انور امینی‌خواه  افزود: در سال زراعی جاری، ۷۲ هزار و ۲۳۳ هکتار از مزارع دیم و ۱۲ هزار و ۴۹۱ هکتار از مزارع آبی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این مقدار سطح زیر کشت گندم بوکان در سال زراعی جاری حدود پنج درصد در مجموع کشت آبی و دیم بیشتر از سال گذشته است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: برای حمایت از کشاورزان همچنین امسال  ۲ هزار ۴۷۶ تُن گندم بذری پرورشی و مادری برای مزارع دیم از ارقام هما، سرداری ،صدرا ، اوحدی ،رصد، باران ، آذر٢ و برای مزارع آبی پیشگام و میهن و حیدری در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۶۶هزار و ۳۰۷ تُن گندم از مزارع بوکان برداشت شود که از این مقدار ۱۰۸ هزار و ۴۳۸ تُن آن مربوط به مزارع دیم و ۵۷ هزار و ۸۶۹ تُن مربوط به مزارع آبی است.

امینی‌خواه ادامه داد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بذر خود مصرفی کشاورزان توسط ۶ دستگاه موجود در این شهرستان بوجاری و در کشت پاییزه از آن استفاده کرده اند.

وی اضافه کرد: از مجموع مزارع کشت پاییزه گندم شهرستان بوکان ۱۳هزار هکتار از اراضی دیم و ۲۵۰ هکتار آبی تحت پوشش صندوق های بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید