Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی

اجرای طرح های توانمند سازی زنان روستایی و عشایری در آذربایجان غربی

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی از اجرای سه طرح توانمند سازی و مهارت افزایی زنان روستایی و عشایری در سال جاری خبر داد.

اجرای طرح های توانمند سازی زنان روستایی و عشایری در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی ، بیتا احمدیان اظهار کرد: پروژه ملی استقرار استانداردهای کشاورزی ویژه زنان روستایی با هدف ترویج فرهنگ تولید و معرفی محصولات گواهی شده در هفت شهرستان ارومیه، بوکان، خوی، نقده، میاندوآب، چالدران و سردشت اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه ملی در محصولات انگور، سیب، گوجه‌فرنگی، سماق، پیاز، سیب‌زمینی ، درختان هسته دار و کدوی آجیلی در سال 99 اجرایی خواهد شد.

احمدیان افزود: هدف آن تولید محصولاتی است که باقی مانده سموم، نیترات و فلزات سنگین آنها در حد مجاز باشد و بتواند گواهی استاندارد تشویقی را دریافت کند و همچنین با مدیریت منابع آب و خاک به حفظ و پایداری این منابع کمک کند. 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان عشایری و روستایی براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی در سال جاری با هدف تولید و کشت گیاهان دارویی درآمدزا مطابق با اقلیم منطقه و افزایش اشتغال پایدار در مناطق محروم و کاهش تخریب منابع و گونه‌های در حال انقراض پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه نوغانداری در آذربایجان‌غربی از سال 94 تاکنون در سطح استان در حال اجرا است ، افزود: در سال 99 این پروژه در شهرستان خوی به دلیل موقعیت آب و هوایی و وجود توتستان‌های بومی با توزیع 20 جعبه تخم نوغان بین متقاضیان اجرا می‌شود.

احمدیان اظهار کرد: در این راستا سی‌دی آموزشی و سایر نهاده ها و وسایل مورد نیاز پرورش کرم ابریشم تهیه و در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید