Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت :

پیش بینی تولید ۷۳۰ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت : بر اساس برآوردهای انجام شده درحدود ۷۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان در سال زراعی جاری برداشت می شود.

پیش بینی تولید ۷۳۰ هزار تن گندم از مزارع آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جریان بازدید مجری طرح گندم و سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی از مزارع غلات شهرستان بوکان با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال زراعی جاری، در حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و بیش از ۲۸۷ هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد؛ پیش بینی می شود در شرایط مطلوب در حدود ۵۹۰ هزار تن محصول گندم مازاد برمصرف گندمکاران از سوی مراکز خرید دولتی خریداری شود.

کرامتی افزود: بیش از ۴۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته و خط اعتباری ۸۰ میلیارد تومانی جهت تامین ماشین های مکانیزه اعم از کمباین به تعداد ۲۳ دستگاه و تراکتور به تعداد ۵۲۰ دستگاه وارد چرخه تولید گندم استان شده است.

وی تصریح کرد: امسال به لحاظ تولید در مقایسه با پارسال در شرایط یکسان قرار داریم و افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی تولید محصول را برآورد می کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در حدود ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم پیش بینی می شود که ۵۹۰ هزار تن گندم به مراکز خرید دولتی استان توسط گندمکاران تحویل داده شود.

کرامتی ادامه داد: این استان از مراکز اصلی تولید دانه های روغنی مخصوصا کلزا است و اقدامات و برنامه های خوبی برای توسعه کشت این محصول برنامه ریزی شده و در دست اجراست.

وی خاطر نشان کرد : همچنین امسال چهار هزار هکتار دانه روغنی کلزا در استان کشت شده است و مزارع کلزا نیز در وضعیت سبز مطلوبی قرار دارند و شهرستان پلدشت رتبه اول تولید را در این زمینه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید