Iranian Agriculture News Agency

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

خسارت بیش از 263 میلیارد ریالی سرمازدگی و تگرگ به محصولات باغی و زراعی آذربایجان غربی

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از وارد شدن خسارت بیش از 263 میلیارد ریالی ناشی از وقوع تگرگ و سرمازدگی به اراضی زراعی و باغی استان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

خسارت بیش از 263 میلیارد ریالی سرمازدگی و تگرگ به محصولات باغی و زراعی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، امیر ساوجی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به برآوردهای اولیه خسارات ناشی از وقوع تگرگ و سرمازدگی ، به اراضی کشاورزی شهرستان های میاندوآب، خوی، شاهین دژ و سردشت بیشترین میزان خسارت وارد شده است. 

ساوجی افزود: بیشترین میزان خسارت سرمازدگی مربوط به محصولات باغی در شهرستانهای شاهین دژ و میاندوآب در سطح یک هزار و 577 هکتار گزارش شده است.

وی تصریح کرد: تگرگ نیز در سطح ۵۵ هکتار از محصولات زراعی و2 هزار و 184 هکتار از محصولات باغی از جمله درختان هسته دار واقع در شهرستان های خوی ، میاندوآب ، مهاباد، سردشت و شاهین دژ خسارت وارد کرده است .

ساوجی بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان تأکید کرد و گفت : هر ساله در اوایل بهار انواع مخاطرات جوی شامل سرمازدگی، سیل، تگرگ خسارت هایی را به کشاورزان و دامداران وارد می‌کند ، ویژگی طبیعت بر این است که خیلی از حوادث قابل پیش بینی نیستند لذا از کشاورزان انتظار می رود نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید