Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت:

ارتقا بخشی به ارزش افزوده بخش کشاورزی با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به لحاظ تولید انواع محصولات باغی و تنوع تولید انواع گیاهان دارویی و کوهی از قطب های کشاورزی کشور است که توجه به مسائل بعد از تولید و ارتقای ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان با تاکید بر توسعه صنایع فرآوری، تبدیلی و تکمیلی باید در اولویت قرار گیرد.

ارتقا بخشی به ارزش افزوده بخش کشاورزی با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی  در بازدید از کارخانه دانش بنیان تولید دستگاههای خشک کن انواع محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی در شهرستان ارومیه گفت: توجه به مسائل بعد از تولید و ارتقای ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان از برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان افزود: با توجه به فصلی بودن تولیدات کشاورزی استان، در بازه زمانی فرآوری و ارتقای ماندگاری برای بازار رسانی محصولات کشاورزی استان از طریق صنایع تبدیلی و تکمیلی ضروری است.

وی اظهار کرد: جهت استفاده از تسهیلات خط ویژه مکانیزاسیون برای دریافت تسهیلات اعتباری، متقاضیان خرید دستگاه های خشک کن انواع میوه و گیاهان دارویی استان پیگیری های لازم در حال انجام است. 

وی افزود: تولید گیاهان دارویی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان است که در این راستا توسعه صنایع فرآوری و سورتینگ و بسته بندی در دستور کار قرار دارد. 

کرامتی اظهار کرد: توجه به دانش بومی واتکا به کارشناسان و تولیدکنندگان داخلی جهت تولید انواع دستگاههای فراوری در صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی برای تامین امنیت غذایی در سال جهش ضروری است.

در جریان این بازدید، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان از بخش های مختلف و مراحل ساخت و تولید انواع دستگاه های میوه خشک کنی دستگاه های خشک کن گیاهان دارویی ، تجهیزات ضد عفونی محیط به روش پلاسمای سرد، تجهیزات لاشه سوز و بی خطر ساز پسماند های عفونی و غیر عفونی بازدید کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید