Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی تکاب گفت:

بزرگ‌ترین واحد تولید پنیر گوسفندی شمال‌غرب کشور در تکاب احداث می‌شود

مدیر جهادکشاورزی تکاب گفت: بزرگ‌ترین واحد تولید پنیر گوسفندی شمال‌غرب کشور با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ تُن پنیر پاستوریزه در سال، در شهرک صنعتی این شهرستان احداث می‌شود

بزرگ‌ترین واحد تولید پنیر گوسفندی شمال‌غرب کشور در تکاب احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رضا افشاری‌نژاد در بازدید فرماندار از شهرک صنعتی تکاب افزود: عملیات احداث این واحد صنعتی تولید پنیر با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریالی فعالان بخش خصوصی در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۵۰ متر مربع در حال اجراست که بیش‌ از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: با احداث این واحد لبنی، سالانه یک‌هزار تُن شیر از دامداری‌های سنتی در روستاهای تکاب جمع‌آوری شده و ۲۰۰ تُن پنیر پاستوریزه و فرآورده‌های جانبی از آن تولید و به بازارهای مختلف کشور عرضه خواهد شد.

افشاری‌نژاد با بیان اینکه این واحد تولیدی و صنعتی باسرمایه‌گذارانی از آذربایجان شرقی احداث می‌شود، اظهار کرد: با بهره‌برداری و آغاز به‌کار این واحد تولیدی برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تکاب ادامه داد: واحد تولید پنیر گوسفندی تکاب با استفاده از فناوری ایرانی در تولید مواد لبنی پاستوریزه احداث می‌شود و با توجه به ظرفیت تولید و حجم جمع‌آوری شیر از منطقه، اولین واحد صنعتی بزرگ در نوع خود در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی و دامداری شمال‌غرب کشور به‌شمار می‌رود.

افشاری‌نژاد اضافه کرد: در حال حاضر ۲۷ کارگاه کوچک پنیرزنی سنتی در روستاهای تکاب فعالیت می‌کنند که با راه‌اندازی این واحد تولیدی این کارگاه‌ها نیز ساماندهی خواهد شد.

وی افزود: هم‌اینک ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی وابسته به بخش کشاورزی و دامداری با اشتغال ۳۰۰ نفر در تکاب فعال است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است و ۶۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت و حوکد ۲۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد که سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تُن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و طیور در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید