Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت :

مزارع گندم آذربایجان غربی از سطح سبز مطلوبی برخورداراست

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : بارندگی های سال زراعی جاری در استان موجب شده تا مزارع گندم و جو در منطقه از سطح سبز مطلوبی برخوردار بوده و شادی کشاورزان را به همراه داشته باشد.

مزارع گندم آذربایجان غربی از سطح سبز مطلوبی برخورداراست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی ، علی عیدی اظهارکرد: در سال زراعی جاری حدود 390 هزار هکتار ازاراضی دیم و آبی استان به کشت گندم اختصاص یافته است که 90 هزار هکتار گندم آبی و مابقی گندم دیم است.

وی اضافه کرد:  همچنین  40 هزار و 700 هکتار از اراضی زراعی استان نیز زیر کشت جو رفته است که در حال حاضر از سطح سبز بسیار مطلوبی برخوردار هستند و کشت بهاره جو تا 10 اردیبهشت همچنان ادامه دارد.

عیدی بیان کرد: در سال جاری بر اساس پیش بینی های انجام شده ، نزدیک به 600 هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران توسط مراکز خرید دولتی خریداری خواهد شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال جاری 25هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است.

وی همچنین تصریح کرد: امسال حدود 13 هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین استان توزیع شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: کشت گندم روی پشته روش جدیدی است که در استان ازسال گذشته شروع شده و امسال حدود۱۵۰ هکتار به این شیوه کشت شده است.

عیدی از زارعین گندمکار استان خواست تا نسبت به مبارزه به موقع علیه آفت سن مادری گندم ، علف های هرز و استفاده از کود سرک در مزارع خود اقدام نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید