Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

تولید بیش از 190 هزار تن کنسانتره دام و طیور در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید سالیانه بیش از 190 هزار تن کنسانتره دام و طیور در واحد های تولیدی خوراک دام و طیور استان خبرداد.

تولید بیش از 190 هزار تن کنسانتره دام و طیور در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، داود قربان نژاد در جلسه هماهنگی توزیع نهاده های دامی استان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد ، با بیان این مطلب افزود: همچنین در سال گذشته حدود 190 هزار تن نهاده دام و طیور بین واحد های تولیدی استان توزیع شده است .

قربان نژاد میزان نیازسالانه به نهاده های دام و طیور در استان را 128 هزار تن کنجاله سویا، 345 هزار تن ذرت دانه ای و 165 هزار تن جوی دامی اعلام کرد .

معاون بهبود تولیدات دام استان با اشاره به نحوه تعیین ضرایب توزیع در بین واحد های طیور و دام استان اظهار کرد: تخصیص نهاده ها برای زنجیره های طیور و کارخانجات وابسته به زنجیره هابه تناسب جوجه ریزی و بصورت تجمیعی انجام می گیرد.

وی افزود : نظارت کارشناسان این معاونت بر سیستم تولید خوراک دام بصورت فنی و بهداشتی و به صورت ماهیانه انجام می شود.

قربان نژاد افزود: در شرایط خاص کنونی که مرغداران با چالش های شدید تری مواجه هستند اولویت تخصیص نهاده ها در جهت تامین نیاز پرورش دهندگان بخش طیور است .

وی با اشاره به توزیع این نهاده ها با قیمت مصوب به تولید کنندگان گفت: توزیع این نهاده ها پس از تخصیص این معاونت در سامانه بازرگاه نهاده های کشاورزی از طریق تشکل های مربوطه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید