Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت:

بارش تگرگ به حدود ۱۰ هکتار از مزارع کلزای مهاباد خسارت وارد کرد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: هرچند بارش باران بهاری در این شهرستان نقش مهمی در رشد مزارع دانه‌های روغنی کلزا دارد اما بارش تگرگ در دو هفته اخیر به حدود ۱۰ هکتار از مزارع زیر کشت این محصول خسارت ۵۰ درصدی وارد کرد.

بارش تگرگ به حدود ۱۰ هکتار از مزارع کلزای مهاباد خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر ایمانیان اظهار کرد : مزارع خسارت‌دیده از تگرگ در بعضی از روستاهای حوزه مکریان از جمله روستای آزاد بوده که میزان خسارت وارده پس از بازدید اکیپ کمیته خسارت حدود ۴۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی در خصوص خسارت احتمالی بارندگی اوایل هفته جاری در مهاباد نیز افزود: تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی بارش شدید باران و تگرگ به مزارع و باغات این شهرستان به جهاد کشاورزی اعلام نشده است.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: کشاورزان عزیز به دلیل عدم تامین آب کافی در هنگام کشت که نیاز به حداقل ۲ مرحله آبیاری دراواخر شهریور واوایل مهر جهت پنجه زنی و روزت کامل دارد استقبال زیادی ندارند و امسال در ۹۴.۵ هکتار از مزارع این شهرستان کلزا کشت شده است.

ایمانیان افزود: سال زراعی گذشته نیز در مجموع ۸۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته بود که از این مقدار ۵۲ هکتار قابلیت برداشت داشت و در مجموع حدود۹۰ تُن کُلزا در این شهرستان برداشت شد.

وی در ادامه گفت: کلزا یکی از گیاهان مهم برای تولید دانه های روغنی است ودرمحدوده وسیعی از خاکها رشد می‌کند و تناوب خوبی برای مزارع گندم می باشد. کشت این گیاه باعث حاصلخیزی خاک شده و نقش موثری در کنترل آفات و بیماری های گیاهان دارد.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید