Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی

توصیه‌ها و اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کروناویروس در بین زارعین آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی جهت افزایش آگاهی زارعین استان برای مبارزه با بیماری کرونا ویروس در مزارع ، به تشریح توصیه ها و اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع این ویروس پرداخت.

توصیه‌ها و اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کروناویروس در بین زارعین آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی عیدی گفت: تمامی فعالین در حوزه زراعت باید موارد بهداشتی زیر را در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت کنند: 

جلوگیری از انتشار ویروس عامل این بیماری نیازمند عزم جمعی است بنابراین همه ما مسئول هستیم که در زمینه جلوگیری از انتشار این بیماری مشارکت فعال داشته باشیم و در حد امکان از ماسک و دستکش مناسب باید استفاده بکنیم.

لباس کار در مزرعه و لباس استراحت در خانه را از همدیگر جدا کنید، در خانه محلی را برای تعویض لباس ها در نظر بگیرید تا از طریق لباس کار ویروس کرونا وارد خانه نشود.

پیش از ورود به خانه نسبت به ضد عفونی کفش و چکمه برای جلوگیری از انتقال ویروس به داخل خانه اقدام کنید.

پس از ورود به خانه قبل از اینکه به چیزی دست بزنید تا بالای مچ دست های خود را به طور دقیق با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویید و پیش از خوردن هرگونه خوراکی یا نوشیدن آب دست های خود را با آب و صابون شسته و یا با محلول ژل الکلی عفونی کنید.

پیش از استفاده از سمپاش پشتی برای سمپاشی محل دسته سمپاش را کاملا ضدعفونی کنید.و چنانچه مجبور به استفاده از ابزار مشترک هستید آنرا مرتب ضدعفونی کنید. 

در استفاده از سامانه آبیاری برای جابجایی آبپاش از دستکش مناسب استفاده کنید .

برای کار در مزرعه از دستکش، لباس و کفش مشترک استفاده نکنید و هنگام تنظیم دستگاه های مختلف مانند کود پاش ، سمپاش و کارنده ها نیز از دستکش مناسب استفاده کنید.

با توجه به امکان تردد انسان، دام، حیوانات، طیور و پرندگان آلوده ناقل بیماری در کشتزار ها ،توصیه های بهداشتی را کاملاً رعایت کنید و از دست زدن به صورت در حین کار در مزرعه خود داری کنید .

اطراف مزرعه، روستا تابلویی مبنی بر عدم ورود افراد متفرقه نصب کنید و در مزرعه به هیچ عنوان از لیوان و ظرف مشترک برای شرب آب و خوردن غذا استفاده نکنید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید