Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت :

تداوم تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان در همه گیری مبارزه با کرونا ویروس

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : در بحبوحه همه گیری مبارزه با شیوع کرونا ویروس، طرح تشدیدنظارت بهداشتی بر مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی درسطح استان توسط اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی همچنان با جدیت کامل اعمال می شود.

تداوم تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان در همه گیری مبارزه با کرونا ویروس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، کامیار داهیم افزود: در کنار تلاش‌های خاضعانه و بی‌منت کادر درمانی ، پرسنل دامپزشکی نیز همواره در خطر مواجهه با بیماریها قرار دارند.

وی تصریح کرد : با توجه به شرایط حساس کنونی در حالیکه بیشتر صنوف بصورت غیر فعال هستند ، اداره کل دامپزشکی استان در بحبوحه مقابله با شیوع کرونا ویروس با قدرت تمام نظارت های بهداشتی در مراکز فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی را از طریق بازدیدهای محسوس و نامحسوس و اعمال نظارت بر رعایت بهداشت فرآورده ها و بهداشت فردی و اعمال ممنوعیت درقطعه بندی و دستکاری فرآورده ها و کاهش ازدحام در مراکز عرضه را در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی ازآلودگی های میکروبی از طریق فرآورده های خام دامی و همچنین ارتقاءبهداشت عمومی جامعه و امنیت غذایی دراین مراکز در سطح استان در دستور کار قرار داده است تا سلامت و امنیت غذایی شهروندان را تامین کند.

وی همچنین اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی استان با تمام توان در حوزه‌ وظایف قانونی خود قدم برداشته و در این راستا با متخلفین بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد جدی خواهد کرد.

داهیم همچنین به تشدید اقدامات بهداشتی توسط اکیپ های مایه کوبی باتوجه به لزوم واکسیناسیون دام ها علیه بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان اشاره کرد و گفت : با توجه به شرایط موجود و وجود محدویت های تردد اکیپ های مبارزه با بیماریهای استراتژیک دامی با مد نظر قرار دادن کلیه اصول و دستورالعمل های صادره از سوی ستاد مقابله با کرونا ویروس کما فی سابق باحساسیت کامل نسبت به تداوم عملیات مبارزه علیه بیماریهای دامی با مایه کوبی دامهای حساس جهت پیشگیری از بروز بیماریهایی از قبیل شارین ، بروسلوز ، تب برفکی و .... اقدام می شود.

وی تلاشها و زحمات پرسنل دامپزشکی استان را ارج نهاده و قدردان ایثار و فدارکاریهای شان با توجه به شرایط حساس کنونی شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید