Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی

لزوم افزایش آگاهی کشاورزان در خصوص مصرف و شناخت کودهای تقلبی از غیر تقلبی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی برلزوم افزایش آگاهی کشاورزان در خصوص مصرف و شناخت کودهای تقلبی از غیر تقلبی تاکید کرد.

لزوم افزایش آگاهی کشاورزان در خصوص مصرف و شناخت کودهای تقلبی از غیر تقلبی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علیرضا قربانی افزود: کشاورزان برای اطمینان از اصالت انواع مواد کودی خریداری شده می توانند شماره ثبت برچسب روی بسته کود را به شماره 3000646424 پیامک کنند تا با ارسال اطلاعات و مشخصات ماده کودی مورد نظر از تقلبی نبودن محصول خریداری شده، اطمینان حاصل کنند.

وی خاطر نشان کرد: اقدام مزبور در بهبود وضعیت تولید، عرضه و مصرف مواد کودی موثر و از هزینه های اضافی کشاورزان در خرید و مصرف کودهای تقلبی و بی کیفیت و زیان رسان به محیط زیست ،جلوگیری می کند.

قربانی تاکید کرد: واحدهای صنفی و فروشگاه های عرضه نهاده های کشاورزی به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت و امنیت غذایی مردم ، در این ایام تعطیل نیستند، چرا که عدم عرضه و استفاده بهینه از کود در اراضی کشاورزی ، باعث بروز خسارت جبران ناپذیر به محصولات زراعی و باغی می شود.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا  لازم است کشاورزان عزیز با شکیبائی و رعایت نکات بهداشتی لازم ، نسبت به تهیه سهمیه های کودی خود از مراکز مجاز اقدام کنند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید