Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

آماده باش نیروهای مدیریت حفظ نباتات در مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات آذربایجان غربی در ایام تعطیلات نوروزی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آماده باش نیروهای این مدیریت درسازمان و مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان در ایام تعطیلات نوروزی خبرداد.

آماده باش نیروهای مدیریت حفظ نباتات در مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات آذربایجان غربی در ایام تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت با اعلام این خبر افزود: به منظور بازدید و بررسی محموله های کشاورزی وارداتی و صادراتی و ترانزیتی در طول اسفند ماه ۱۳۹۸ و تعطیلات نوروزی این نیروها در مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان حضور خواهند داشت .

وحدت تصریح کرد: هدف از بازدید محموله های کشاورزی و  بررسی آزمایشگاهی آنها ، جلوگیری از ورود هر گونه آفات و بیماری های خطرناک قرنطینه ای به کشور است .

وی خاطر نشان کرد : با توجه به شرایط آب و هوایی در این ایام و به منظور پایش مزارع و بررسی روند نوسانات عوامل خسارت زای گیاهی به ویژه سن غلات، علف های هرز مزارع گندم، جو و کلزا و همچنین سرخرطومی یونجه در محصولات زراعی و آفات و بیماری های زمستانه و پیش بهاره محصولات باغی همکاران حفظ نباتات استان و شهرستانها شیف بندی شده اند.

این مسئول ادامه داد: کارشناسان با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی افات و بیماری‌ها، بازدید از فروشگاه ها و نهالستان ها اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید