Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در روز های پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز ۹۹ خبر داد.

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، کامیار داهیم گفت: باتوجه به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش تقاضا برای مصرف گوشت ، با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان طرح تشدیدکنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان در روز های پایانی سال و ایام نوروز اجرا می شود.  

وی ادامه داد : در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ایام نوروز مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی، رستوران ها، هتل ها و سایر اماکنی که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می گردد، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی و کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی و سایر موارد حسب مورد تحت پوشش طرح قرار دارند .

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین افزود: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی در حاشیه خیابان و به صورت دوره‌گردی ممنوع است و نیاز است مردم از خرید این گونه فرآورده‌های غیر بهداشتی با توجه به شرای خاص کنونی  خودداری کنند.

داهیم ضمن قدر دانی از همراهی عموم مردم با  اکیپ های بازرسی بهداشتی دامپزشکی استان تاکید کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا نیاز به مشاوره در حیطه وظایف تعریف شده دامپزشکی، از طریق شماره تلفن 1512 و یا تماس با شبکه های دامپزشکی شهرستانها در ارتباط باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید