Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان‌غربی

دست‌یابی به توسعه پایدار با صیانت از سرمایه‌های طبیعی میسر است

استاندار آذربایجان‌غربی دستیابی به توسعه پایدار را با صیانت از سرمایه‌های طبیعی میسر دانست و گفت: فرسایش خاک استان نتیجه بی‌توجهی به سرمایه‌های طبیعی طی سالیان دور گذشته است.

دست‌یابی به توسعه پایدار با صیانت از سرمایه‌های طبیعی میسر است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری همزمان با ۱۵ اسفند روز ملی درختکاری و آغاز گرامیداشت هفته منابع طبیعی در حاشیه آیین نهالکاری در پارک جنگلی ارومیه با بیان این مطلب افزود: در چند سال گذشته به صیانت از سرمایه‌های طبیعی توجه کمتری شده‌است و سازمان ها و نهادهای مربوطه نیز وظایف خود در زمینه حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی را به درستی انجام نداده‌اند.

وی فرسایش خاک در استان را نتیجه کم‌کاری نهادهای مسئول در این زمینه بیان کرد و ادامه داد: امروز با توجه به مساله رشد جمعیت و تکنولوژی آلودگی‌های مختلفی در جامعه ایجاد شده‌است .

شهریاری بابیان اینکه همه مردم به نهالکاری و فضای سبز اهمیت می‌دهند، خواستار مشارکت جمعی برای انجام این عمل خداپسندانه و خیرخواهانه در راستای فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست و انفال عمومی شد.

وی با بیان اینکه برای داشتن آینده‌ای سالم و میراثی ماندگار برای نسل‌های آتی توجه به نهال‌کاری و حفاظت از منابع طبیعی یک ضرورت است، ادامه داد: تمام مشکلات امروزی در عرصه سلامت و شیوع بیماری‌های ویروسی و کرونا که پیش می‌آید، در اثر بی‌توجهی و عدم حفاظت از محیط زیست در گذشته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با آگاهی‌بخشی به نسل جدید بتوان در زمینه مسایل زیست‌محیطی آینده‌ای سالم برای آنان رقم زد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود اراضی غنی و قابل کشت که بدون استفاده در استان است، گفت: در صورت مکان‌یابی توسط شهرداری و فضای سبز از تبدیل و آماده سازی این اراضی برای توسعه کشت گل محمدی که کم آب بر است، حمایت می‌شود. 

وی سودآوری بالا، کم آب بری و اشتغال ایجاد شده در این زمینه را مطلوب خواند و گفت: هر کیلو اسانس این گل در بازارهای جهانی بیش از یکهزار و 400 دلار ارزش دارد.

شهریاری خاطر نشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی نباید صرفا محدود به مناسبت ها باشد؛ لازم است این امر موثر در زندگی امروز و آینده بشر به یک فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود زیرا حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی است.

در این مراسم با حضور استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و، مدیران کل دادگستری و نیز مدیرعامل پارکها و فضای سبز استان چندین نهال در پارک جنگلی غرس شد.

همچنین بعد از این آیین کارکنان منابع طبیعی استان با حضور در گلزار شهدای ارومیه ضمن غبارروبی مزار و تجدیدپیمان با آرمان‌های شهدا به غرس چندین نهال در این مکان معنوی اقدام کردند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید