Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

وارد شدن خسارت بیش از ۵۶۰ میلیارد ریالی به دام ها و آغل های روستایی در مناطق زلزله‌زده قطور خوی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جریان بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان خوی گفت : بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال به دام ها و آغل های روستایی در مناطق زلزله‌زده بخش قطور و حومه در شهرستان خوی خسارت وارد شده است.

وارد شدن خسارت بیش از ۵۶۰ میلیارد ریالی به دام ها و آغل های روستایی در مناطق زلزله‌زده قطور خوی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، رسول جلیلی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات زلزله‌زدگان بخش قطور خوی اظهار کرد: در زلزله اخیر به بیش از ۳۷۰۰آغل روستایی خسارت وارد شده که تعداد ۵۰۰ راس گوسفند نیز تلف شده اند.

جلیلی افزود: کار امداد رسانی و امهای لاشه های دام های تلف شده از همان ساعات اولیه وقوع زلزله توسط اکیپ های دامپزشکی در حال انجام است و حدود ۱۱۰۰راس دام زنده نیزدر محل های موقت ایجاد شده نگهداری می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد : تیم های واکنش سریع و اکیپ های اعزامی توسط اداره کل دامپزشکی استان در روستاهای زلزله زده بخش قطور حضور دارند تا با اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: با هماهنگیهای بعمل آمده، ایجاد آغل های دامی و  احداث جایگاه دام روستائی برای زلزله زدگان بامشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)در حال انجام است .

 جلیلی ادامه داد: در راستای حمایت و کمک به مردم مناطق زلزله زده در حدود  ۸ تن گوشت مرغ منجمد و ۲ تن‌گوشت قرمز تاکنون به این مناطق ارسال شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید