Iranian Agriculture News Agency

مبارزه در 15 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی با انواع جوندگان مضر محصولات کشاورزی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از مبارزه با انواع جوندگان مضر محصولات کشاورزی در 15 هزار هکتار از اراضی استان آذربایجان غربی، خبر داد.

مبارزه در 15 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی با انواع جوندگان مضر محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به مبارزه با انواع جوندگان مضر محصولات کشاورزی در 15 هزار هکتار از اراضی این استان، گفت: برای این سطح از مبارزه شیمیائی انجام گرفته درحدود یک تن سم و 30 تن طعمه مسموم آماده  مصرف شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه شیمیائی در شهرستانهای ارومیه، مهاباد، بوکان، سلماس و میاندوآب انجام شده است.

وحدت بیان کرد: علاوه بر مبارزه شیمیائی در سطحی معادل 38 هزار هکتار نیزمبارزه غیرشیمیائی اعم از یخ آب زمستانه،  و ... با انواع موشهای مضر کشاورزی که شامل انواع موش کور و مریون ها انجام گرفته است.

وحدت با اشاره به اینکه عدم مبارزه با موش در اراضی کشاورزی استان خسارت شدیدی به بار می‌آورد، تصریح کرد: خسارت موش‌ها به صورت کمی و کیفی روی گیاهان، محصولات تولیدی در مزارع و باغات، ایجاد خطر از نظر بهداشتی برای جوامع انسانی، قطع نوارهای آبرسانی در آبیاری نواری و... است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه هدف از مبارزه با موش‌ها حذف کامل موشها از طبیعت نیست، افزود: مزارع و باغات کشاورزی استان باید جهت بررسی وضعیت جانور و تراکم آن مورد بازدیدهای کافی و مستمر قرار گیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید