Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از ۶۳ هزار تن کود شیمیایی در آذربایجان غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۳ هزار و ۲۹۳ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۶۳ هزار تن کود شیمیایی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علیرضا قربانی افزود : از سهیمه ۹۴ هزار و ۵۳۹ تنی کود شیمیایی استان تا کنون ۶۷ درصد سهمیه تخصیصی بین کشاورزان توزیع شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است .

قربانی با بیان اینکه مقدار ۱۵ هزار تن کود فله ارسالی از مبادی ، در انبارهای استان نیز کیسه گیری شده است ،خاطر نشان کرد:  از این میزان کود توزیعی ، ۴۴ هزار و ۲۵۰ تن کود ازته، ۱۵ هزار و ۳۹ تن کود فسفاته و ۴ هزار و ۴ تن کود پتاسه است . 

وی با بیان اینکه، کشاورزان کود بهاره و پاییزه مورد نیاز زمین‌های زراعی و باغی خود را فقط از مراکز مجاز تهیه کنند، افزود: کشاورزان کود مورد نیاز خود را از کارگزاری‌های رسمی شرکت خدمات حمایتی شامل تعاونی‌های روستایی و بخش خصوصی تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه، آذربایجان غربی قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور است، تصریح کرد: کود‌های شیمایی به منظور تقویت خاک، حاصلخیزی زمین و مبارزه با آفات میان کشاورزان توزیع می‌شود.

قربانی تاکید کرد: مصرف بهینه کود و تولید محصولات کشاورزی سالم، سـطح سـلامت جامعـه را ارتقـا می دهد. .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید