Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت:

افتتاح 29 طرح‌ آبخیزداری در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با دهه فجر امسال، 29 طرح‌ آبخیزداری در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان به بهره برداری می رسد.

افتتاح 29 طرح‌ آبخیزداری در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، میرصمد موسوی با اشاره به اینکه طرح های آبخیزداری در ۱۷ شهرستان استان آماده افتتاح شده است، اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌های مکانیکی آبخیزداری ۲۸۰ میلیارد ریال طی سال جاری هزینه شده‌است.

وی بیان کرد: بخش آبخیزداری یکی از بخش‌های مورد توجه دولت بوده و تنها در ۲ سال گذشته افزون بر ۶۱۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری در توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی استان اظهارکرد: اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی در ارزیابی‌های اخیر امتیاز ۹۹ از ۱۰۰ را در اجرای طرح‌های آبخیزداری کسب کرد که بالاترین امتیاز در سطح کشور به شمار می‌رود.

موسوی بیان کرد: اعتبار طرح‌های آبخیزداری اجرایی در استان نظیر دیگر مناطق کشور با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته‌است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال گذشته که با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شد، نقش بسزایی در جلوگیری از ایجاد سیلاب در استان طی ایام نوروز امسال داشت و در صدد تقویت این بخش برای جلوگیری از بروز مشکلات مشابه هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید