Iranian Agriculture News Agency

سالانه ۱۵ هزار تن انواع آبزیان در آذربایجان غربی تولید می‌شود

سهم ۳ درصدی آذربایجان غربی از تولیدات آبزیان کشور

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: سالانه ۱۵ هزار تن انواع آبزیان در استان تولید می شود که رتبه استان در این حوزه در بین استان های غیرساحلی کشور رتبه اول است.

سهم ۳ درصدی آذربایجان غربی از تولیدات آبزیان کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمد باقر قریشی در همایش یک روزه تغذیه و پرورش آبزیان که در هتل آنا ارومیه برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی ۳درصد از سهم تولید آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است و متاسفانه در سال جاری به دلیل برخی خشکسالی‌ها با کمبود تولید مواجهه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۵ مرکز مهم تکثیر و ۲۷۰مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: سالانه  ۷ هزار تن ماهی سرد آبی در این مزارع پرورش داده می‌شود.

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ۸۰ مرکز تکثیر مزرعه ماهیان گرمابی باتولید ۱۹۰۰تن ماهی در استان فعال است، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۱ تعاونی صید وصیادی با هزار خانوار صیاد در ۱۰ دریاچه پشت سد و ۶ رودخانه دائمی در استان مشغول به فعالیت بوده و سالانه بیش از ۶ هزار تن انواع ماهی از منابع آبی استان به بازار عرضه می شود.

قریشی یادآور شد: در حال حاضر  ۲۳ مرکز پرورش ماهیان زینتی با تولید بیش از ۶ میلیون بچه ماهی در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد هزینه های صنعت آبزی پروری مربوط به تهیه غذا است، ادامه داد: در سال جاری یک مرکز تولید غذای آبزیان در استان بر اساس مجوز صادر شده در فاز اول تاسیس شده است تا از این طریق با تولید هزار تن غذای آبزیان از هزینه های تولید کنندگان این صنعت کاسته شود.

درادامه سعیدی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات شیلات ایران به بررسی مشکلات صنعت آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی قزل الا و پاسخ به سوالات حاضرین در این همایش پرداخت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید