Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی اشنویه گفت:

تجهیز ۵۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی اشنویه به سیستم‌های نوین آبیاری

سرپرست جهاد کشاورزی اشنویه گفت: از ابتدای اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی این شهرستان، پنج‌هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع به این سیستم‌ تجهیز شده‌است.

تجهیز ۵۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی اشنویه به سیستم‌های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، نجم‌الدین احمدی اظهار کرد: از این میزان ۶۰۰ هکتار به سیستم آبیاری قطره‌ای، ۱۲۰ هکتار به آبیاری کم‌فشار و چهارهزار و ۶۸۰ هکتار نیز به سامانه آبیاری بارانی تجهیز شده‌است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح‌های نوین آبیاری تحت‌فشار و در جهت کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از آب‌های موجود، تسهیلات ویژه از سوی دولت به متقاضیان ارایه می‌شود.

احمدی  افزود: در همین چارچوب جهت اجرای سیستم آبیاری قطره‌‍ای به ازای هر هکتار ۱۷۵ میلیون ریال، آبیاری بارانی ۱۰۵ میلیون ریال و آبیاری کم فشار ۷۰ میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اشنویه یکی از مهمترین راهکارهای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی را بهره‌گیری از سامانه‌های مختلف آبیاری تحت فشار عنوان کرد و افزود: امسال در مجموع ۲۲۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده‌است.

وی با بیان اینکه برای تجهیز این میزان اراضی ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود اراضی زیرپوشش این نوع آبیاری تا پایان امسال به پنج هزار و ۶۰۰ هکتار برسد.

وی تاکید کرد: با استفاده از سامانه‌های آبیاری نوین هم‌اکنون سالانه بیش‌از یک میلیون متر مکعب در مصرف آب در این شهرستان صرفه‌جویی می‌شود.

شهرستان اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این مقدار حدود ۲۳ هزار هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته است؛ گندم، چغندرقند و نخود از جمله مهمترین محصولات زراعی و گیلاس و سیب از مهمترین محصولات باغی این شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید