Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت:

اجرای حکم قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی با حکم مقام قضایی، ۲ بنای غیرمجاز در این شهرستان تخریب شد.

اجرای حکم قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، علی دیانتی با بیان اینکه یکی از این بناها مغازه تجاری به مساحت ۴۵ مترمربع بود، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها حکم قلع و قمع این بنا ، با حضور کارشناسان ‌اداره امور اراضی و امور حقوقی جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: همچنین در حکمی دیگر  یک فقره دیوارکشی غیرمجاز در حومه این شهر نیز با حضور نمایندگان دادستانی، اداره راه و شهرسازی، نیروهای انتظامی و اداره امور اراضی و امور حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان تخریب شد.

وی بیان کرد: امسال، ۶۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شناسایی و اخطار توقف عملیات این موارد از سوی مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب صادر شده‌است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه ۱۱ مورد بر علیه متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز به استناد ماده سه و ۱۱ قانون حفظ کاربری در محاکم قضایی طرح دعوی شده است،  افزود: یک مورد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ نیز با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و مأموران فرماندهی انتظامی اعاده به وضع سابق شده است.

وی اضافه کرد: امسال همچنین آرای قضایی برای حفظ کاربری چهار پرونده اخذ و سه مورد نیز حکم قطعی قلع و قمع و جزای نقدی برای بناهای غیرمجاز صادر و اجرا شده‌است.

دیانتی با بیان اینکه حفظ حیات نسل کنونی و آیندگان مستلزم حفظ امنیت غذایی است، اظهار کرد: تامین این امنیت در گرو صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی بیان کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی، یکپارچگی، ساماندهی و توسعه اراضی از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب به منظور توسعه کشاورزی پایدار است.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی به میزان  ۹۵۰ هزار تُن از این اراضی تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید