Iranian Agriculture News Agency

بازدید معاون استاندار آذربایجان غربی از شهرک کشاورزی و مجتمع کشتارگاه تبدیلی و صنعتی شهرستان ارومیه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از شهرک کشاورزی و مجتمع کشتارگاه تبدیلی و صنعتی شهرستان ارومیه بازدید کرد و قول مساعد جهت پیگیری و تکمیل زیر ساخت های این واحدهای تولیدی و اقتصادی را داد.

بازدید معاون استاندار آذربایجان غربی از شهرک کشاورزی و مجتمع کشتارگاه تبدیلی و صنعتی شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی از روند احداث شهرک کشاورزی خانشان و شرکت مجتمع کشتارگاه تبدیلی و صنعتی دام کشان دشت سهند در شهرستان ارومیه بازدید کرد.

یکی از سیاستهای دولت در بحث رونق تولید ، فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی و اقتصادی است، در این راستا بهنام شهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد راکد و نیمه فعال بخش کشاورزی شهرستان ارومیه بازدید کرد. 

لازم به ذکر است که برای راه اندازی و تکمیل زیر ساخت احداث شهرک کشاورزی خانشان که دومین شهرک بزرگ کشاورزی استان به شمار می رود، که دارای مساحتی در حدود ۱۳۰ هکتار و ۲۳۰ قطعه است و مراحل تاسیس آن از سال ۸۶ آغاز شده ، تاکنون بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

 برای تکمیل زیر ساخت ها از جمله برق و گاز و سازه ها و تکمیل روند بهره برداری بیش از ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری مصوب شده است.

همچنین برای راه اندازی و  تکمیل فعالیت مجتمع کشتارگاهی   با ظرفیت کشتار روزانه هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین ، تا کنون 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

 این مجتمع در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصدی  بوده و درسال 86 کلنگ زنی و  عملیات اجرایی ان آغاز شده است.

  در حدود 5 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای خرید و نصب ماشین آلات و تکمیل فعالیت های جانبی نظیر بسته بندی و فراوری محصولات جانبی خوراکی و غیر خوراکی  مورد نیاز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در جریان این بازدیدها موانع و مشکلات موجود را بررسی و قول مساعد جهت پیگیری و تکمیل زیر ساخت های این واحدهای تولیدی و اقتصادی را داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید