Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت:

به دنبال شناسایی بازارهای جدید صادراتی برای محصول سیب درختی استان هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: به دنبال شناسایی بازارهای جدید صادراتی برای محصول سیب درختی استان هستیم.

به دنبال شناسایی بازارهای جدید صادراتی برای محصول سیب درختی استان هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، بهنام  شهدی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سیب استان که در محل سالن جلسات  دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به وجود حدود 720 هزار تن سیب در سردخانه های استان و برنامه ریزی برای صادرات این محصول اظهار کرد: استان به دنبال بازارهای جدید صادراتی سیب است و به همین منظور هیاتی از تجار استان برای بازاریابی و معرفی ارقام مختلف سیب آذربایجان غربی به کشور هندوستان اعزام شدند.

وی ادامه داد: بزودی هیاتی ازتجار کشور ویتنام نیز برای خرید سیب به آذربایجان غربی سفر می کنند که امیدواریم بتوانیم بخشی از سیب استان را به این کشور صادر کنیم.

شهدی در ادامه با اشاره به برخی از موانع صادرات سیب استان از جمله تعرفه و درجه بندی سیب های صادراتی ، گفت: موانع و مشکلات با امضای استاندار آذربایجان غربی به وزارت صمت ارسال شده که امیدواریم با مساعدت این وزارت ا،مشکلات موجود در این زمینه نیز مرتفع شود.

وی همچنین از پیگیری های رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در رفع موانع و مشکلات پیش روی صادر کنندگان سیب استان قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید