Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت:

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 92 هزار هکتار

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: درسال زراعی 98- 97 ،در بیش از 92 هزار هکتاراز مزارع غلات استان ، مبارزه شیمیایی بر علیه آفت سن انجام گرفته است.

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 92 هزار هکتار

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، جعفر وحدت  افزود: با توجه به  شرایط اقلمی و کاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری ، احتمال افزایش جمعیت آفات نسبت به سال گذشته بیشتر است و پیش بینی می شود در صورت تدوام شرایط اقلیمی فعلی، در بیش از 150 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی با افت سن غلات صورت گیرد.

وحدت تصریح کرد: برنامه ریزی لازم به منظور برگزاری کلاس های آموزشی برای زارعین انجام شده است ودرحال برگزاری است و همچنین مقرر شده 3 کارگاه اموزشی منطقه ای در شمال ، مرکز و جنوب استان برگزار شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه به موقع با عوامل خسارتزای گندم اعم از علفهای هرز، آفات و بیماریها و رعایت مسائل مربوط به تغذیه سبب ارتقای کیفیت گندم می‌شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کنترل شیوع این آفت افزود: برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان و کارشناسان ، کاهش سمپاشی های بی رویه با رویکرد حفاظت از محیط زیست ، استفاده از سموم کم خطر به جای سموم پر خطر ، رعایت اصول مبارزه شیمیایی با استفاده از سمپاش های مناسب ، کالبیراسیون سمپاشها و اطلاع رسانی و پیش آگاهی مناسب از اهم برنامه های مدیریت حفظ نباتات در سال زراعی جاری است .

وی خاطر نشان کرد: در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی و تحریم ها ، حمایت از تولید داخلی و رونق تولید محصولات استراتزیک از جمله گندم وظیفه همگانی است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید