Iranian Agriculture News Agency

نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی زنان روستایی در میاندوآب گشایش یافت

نمایشگاه تولیدات و توانمندی‌های صنایع دستی زنان روستایی میاندوآب در محل حسینیه روستای علیبگلو از توابع بخش مرکزی این شهرستان گشایش یافت.

نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی زنان روستایی در میاندوآب گشایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه در ۱۱ غرفه شامل گلیم و فرش، عرقیات گیاهی، گیاهان دارویی، انواع ترشی و مربا، خشکبار، صابون، رب خانگی، فرآورده‌های لبنی، پخت نان، عروس و محصولات بافتنی به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر شده‌است.

بهزاد قنبری هدف از برپایی نمایشگاه را معرفی دستاوردهای زنان روستایی و توانمندسازی این قشر از جامعه، توسعه اشتغال‌زایی، رونق اقتصاد و تغییر معیشت خانوارهای روستایی در راستای احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد.

وی بیان کرد: در این شهرستان ۱۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با ۴۵۶ نفر عضو و سرمایه‌ای  بالغ بر 6 میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حال فعالیت است.

قنبری افزود: از این تعداد امسال ۱۱ صندوق تسهیلات دریافت کرده است و دریافت اعتبار پنج صندوق نیز در حال طی مراحل اداری بوده و صندوق جدید ۲ روستا نیز در حال راه‌اندازی است.   

وی خاطر نشان کرد: میاندوآب از نظر تعداد صندوق‌های اعتبارات خُرد زنان روستایی رتبه نخست را در سطح آذربایجان‌غربی داراست؛ فعالیت این صندوق‌ها به رونق و پویایی اقتصاد خانوارهای روستایی و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی این شهرستان کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید