Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان غربی

پژوهشگران برای توسعه پایدار آذربایجان غربی طرح‌های کاربردی ارائه کنند

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر نقش پژوهش‌های کاربری در توسعه فراگیر و پایدار ، یکی از ضرورت‌های توسعه استان را مشارکت پژوهشگران در ارائه طرح‌های پژوهشی کاربردی دانست و گفت: با طرح‌های کلیشه‌ای و بدون نتیجه نمی‌توان به توسعه پایدار دست یافت.

پژوهشگران برای توسعه پایدار آذربایجان غربی طرح‌های کاربردی ارائه کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری در دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با بیان اینکه از طرح های پژوهشی کاربردی حمایت کامل صورت می گیرد، افزود: پژوهشگران می بایست با استخراج اولویت های اساسی استان بویژه در خصوص اصلاح الگوی کشت، پیشگیری از فرسایش خاک و دستیابی به کشاورزی توسعه محور پژوهش های کاربردی ارائه کند.

شهریاری تصریح کرد: دانشگاهیان و نخبگان استانی برای نقش آفرینی جدی در فرایند دستیابی به توسعه پایدار استان می‌بایست طرح‌های پژوهشی کاربردی با اولویت مشکلات اساسی را ارائه کنند تا با تامین اعتبار لازم بسترهای اجرایی آن فراهم شود.

وی کشاورزی استان را ظرفیتی کم نظیر عنوان کرد که با ورود بیش از پیش علم از مسیر پژوهش های کاربردی می‌تواند بیش از این در زمینه اشتغال و افزایش سلامت غذایی مردم ایفای نقش کند.

ناصر حضرتی‌پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بودجه پژوهشی استان را نزدیک به یک میلیارد تومان دانست و گفت: در صورتی که برای طرح‌های پژوهشی کاربردی اعتبارات بیشتری مورد نیاز باشد، بودجه لازم تامین می‌شود.

در این جلسه ضمن بررسی عناوین پژوهشی استان و نیز ارائه گزارش عملکرد بنیاد نخبگان استان، مقرر شد در کمترین زمان ممکن از مجموع عناوین و اولویت های پژوهشی، طرح های کاربردی که قابلیت حل مشکلات اساسی استان را دارند معرفی و مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید