Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی تأکید کرد

ضرورت احیای راه‌های روستایی با هدف به بازاررسانی محصولات کشاورزی

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با مدیرکل راه و شهرسازی استان از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

ضرورت احیای راه‌های روستایی با هدف به بازاررسانی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این دیداراظهار کرد: با توجه به پتانسیل استان در بخش کشاورزی توسعه راههای روستایی در دستور کار قرار دارد.

محسن حمزه لو افزود: در سه ماهه گذشته بیش از ۲۲کیلومتر راه اصلی احداث و بازگشایی شده است که کاهش چشمگیری در تلفات جاده ای داشته است

وی بیان کرد: بیش از ۲۲۰ کیلومتر راه روستائی استان بازسازی و آسفالت شده است که برنامه بهسازی راه های روستایی از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل استان در دستور کار قرار دارد.

حمزه لو ادامه داد: توسعه مسکن کارکنان دولت خصوصا همکاران جهاد کشاورزی در قالب طرح ملی مسکن کارکنان با واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات بانکی مسکن لازم و ضروری است که این موضوع با تشکیل کارگروه مشترک مسکن انجام می گیرد.

رسول جلیلی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه این استان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور است، اظهارکرد:  در روستاها ظرفیت‌های توسعه پایدار کشاورزی زیادی وجود دارد که توسعه راههای روستایی میتواند نقش مهمی در امر تسهیل در بازاررسانی محصولات کشاورزی ایفا کند.

جلیلی  با اشاره به نقش تولیدی روستا جهت حصول به امنیت غذایی ادامه داد:با حمایت از روستاییان که اکثرا در کارکشاورزای و دامداری فعالیت می کنند می توان شاهد افزایش بهره وری تولید در بخش کشاورزی وایجاد مشاغل جدید و متنوع و حرکت در جهت زنجیره ارزشی تولید با رویکرد توجه به بازار فروش و مهمتر از همه زمینه بهبود معیشت زندگی روستاییان را فراهم کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید