Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد

ایمن‌سازی بالغ بر 200 هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب‌برفکی

مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی از ایمن‌سازی بالغ بر 200 هزار راس دام سنگین بر علیه بیماری تب برفکی در فاز پاییزه در استان خبرداد.

ایمن‌سازی بالغ بر 200 هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب‌برفکی
به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، کامیار داهیم با اشاره بر تلاش این اداره کل در پوشش حداکثری ایمن سازی دامهای سنگین بر علیه بیماری تب برفکی گفت: طی فاز اجرا شده در پاییز امسال تعداد 2070 واحد  روستایی  و 163 واحد  صنعتی تحت پوشش ایمن سازی بر علیه بیماری تب برفکی قرار گرفته اند.
داهیم با استناد به نتایج حاصل از ثبت روزانه اطلاعات بیماری های دامی در سامانه پایش و مراقبت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی گفت: به منظور پیشگیری از تلفات  و کاهش خسارات  و ضایعات دامی ناشی از ابتلاء به  بیماری تب برفکی، اداره کل دامپزشکی استان با برنامه ریزی منسجم و با استفاده از توان بخش غیر دولتی و با نظارت کارشناسان شبکه های دامپزشکی درطی فاز اجراء شده  تعداد 200هزار  و 799  راس دام سنگین  را بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی و ایمن سازی کرده است .
وی گفت: واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله بااین بیماری دارد، اما باید توجه داشت که به‌طور قطع نمی‌توان به صورت صددرصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی توسط دامداران درکنار برنامه واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع  این بیماری بسیار مؤثر است.
شایان ذکر است فاز مایه کوبی تب برفکی دام سنگین  با کمک 93  اکیپ مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت  18 اکیپ دولتی با صرف هزینه  بالغ بر یک میلیلرد و دویست میلیون تومان ریال در استان اجرا شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید