Iranian Agriculture News Agency

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی گفت:

اتمام عملیات اجرایی طرحهای بیولوژیکی و احیای مراتع در آذربایجان غربی

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی گفت: اجرای طرحهای بیولوژیکی و احیای مراتع استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی درسال1398 در اغلب شهرستانهایی که اجرای عملیات بیولوژیکی برای آنها تعریف شده بود، در حال اتمام بوده و یا به پایان رسیده است.

اتمام عملیات اجرایی طرحهای بیولوژیکی و احیای مراتع در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، مسعود شفیعی در بازدید از روند اجرای طرحهای مرتعداری در شهرستانهای خوی ؛ پلدشت و خوی افزود: در این راستا در 15 شهرستان استان به غیر از ماکو و اشنویه ،عملیات بیولوژیکی طرح های مرتعداری با نظارت کامل اداره کل به اتمام رسید و پیمانکاران در مراحل پایانی و اداری آن هستند.

وی ادامه داد:اعتبارات عملیات بیولوژیکی از محل صندوق توسعه ملی در حدود 3 میلیارد تومان تعیین شده  بود که این اعتبارات برای طرحهایی نظیر عملیات کپه کاری  با مساحتی در حدود 2515 هکتار ؛ بذر پاشی 2400 هکتار ؛ قرق 5428 هکتار و علوفه کاری 807 هکتارهزینه شده است.

رییس اداره مرتع آذربایجان غربی خاطر نشان کرد:این طرحها در راستای احیای مراتع استان و توسعه پوشش گیاهی مراتع استان می باشد که خوشبختانه در دو سال اخیر حرکت بسیار خوبی برای حفاظت و احیاء مراتع استان رقم خورد که امیدواریم این طرحها در سالهای آتی نیز همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد رشد و پویایی عرصه های مرتعی باشیم.

وی تاکید کرد:  مراتع درعرصه های ملی نقش بسزایی در جلوگیری از فرسایش خاک ؛ ذخیره نزولات آسمانی و جلوگیری از سیلابهای فصلی دارند و مهمتر ازآن عرصه های مناسبی برای معیشت روستاییان و بهره برداران روستایی به شمار می روند.

گفتنی است استان آذربایجان غربی با داشتن مراتعی بالغ بر دو میلیون پانصد هزارهکتار نقش مهمی در معیشت دامداران و روستا نشینان دارد که باید برای تداوم آینده و ایجاد بستر مناسب زیست محیطی برای مراتع استان این مراتع بیش از پیش حفاظت و احیاء شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید