Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت :

تحقیقات کشاورزی باعث رونق تولیدات داخلی می شود

سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت : وضعیت معیشتی و درآمد کشاورزان تنها با به کارگیری یافته های تحقیقاتی و به تناسب آن ارتقای راندمان تولید در اراضی زراعی و باغی بهبود و رونق می یابد.

تحقیقات کشاورزی باعث رونق تولیدات داخلی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمد رضا رضایی  در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان با اشاره به گفته سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که تحقیقات نگین توسعه کشور است، افزود: رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی، تقویت تولید داخلی است و باید تمامی اعضای خانواده کشاورزی به خصوص بخش تحقیقات به این رویکرد توجه داشته باشند و در این زمینه وظیفه محوله بر عهده محققان سنگین و نیاز به تلاش شبانه روزی است.

وی اظهارکرد: افزایش عملکرد فرآیندی است که از طریق انجام مجموعه‌ای اقدامات و برنامه ها از جمله توسعه تحقیقات حاصل می شود.

این مسئول اضافه کرد: محققان باید مجموعه مباحث تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی، بازاریابی و ..را در اجرای طرح های تحقیقاتی خود با اولویت  تقاضا و بازار مد نظر قرار بدهند.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی اقتصاد اول استان است  که رکن مهم آن تولید است ولی این بخش بدون توجه به مقوله  بازار ، صادرات و زیربناها قادر به پاسخگویی نخواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم اظهارکرد : در سالی که  رونق تولید توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۸ انتخاب شده است ، نشانگر اهمیت موضوع اقتصاد تولید محور برای توسعه همه جامعه  است.

اکبر کرامتی بر لزوم استفاده از تکنولوژی‌های نوین در جهت ارتقای ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد:  باید با به ‌کارگیری دانش فنی در جهت ارتقای ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی و ارتقای سطح درامد و رونق اقتصادی بخش کشاورزی استان حرکت کنیم.

کرامتی اضافه کرد: باید راندمان تولید محصولات کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی افزایش یافته و فاصله اختلاف بین میانگین تولید و رکورد تولید محصولات کاهش ‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: لزوم انتقال یافته های علمی به سر مزارع به منظور تولید علمی و اقتصادی مسئولیت دست اندرکاران بخش را برای انتقال یافته های علمی بیش از پیش سنگین کرده است و نیاز است بیش از پیش در جهت ارتقای درامد کشاورزان، طرحهای تحقیقاتی کاربردی در بخش کشاورزی اجرا و عملیاتی شود. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه در یک چهارم آیات قران در زمینه علم آموزی و معرفت و تدبر سخن به میان آمده است ، افزود: اندیشمندان گنج های معنوی و ثروت های تمام نشدنی هستند و اولین و مهم‌ترین وظیفه جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی، تولید علم‌و‌‌فناوری است.

در ادامه این مراسم از تعدادی از محققان برتر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به‌عمل آمد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید