Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام دامپزشکی اعلام کرد:

عضویت نزدیک به 40 هزار نفر در نظام دامپزشکی کشور

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: سازمان نظام دامپزشکی کشور نزدیک به 40 هزار نفر عضو متخصص و تحصیل کرده دارد که 2500 نفر از این اعضا در استان آذربایجان غربی مشغول به فعالیت هستند.

عضویت نزدیک به 40 هزار نفر در نظام دامپزشکی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمد رضا صفری در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان این مطلب اظهار کرد: دامپزشکی استان آذربایجان غربی در زمینه کنترل بیماری و سلامت محصول پیشرو است و اقدامات خوبی را در راستای رسالت خود انجام داده است.

صفری افزود: امروز سازمان نظام دامپزشکی در جایگاهی است که توانمندی‌های بزرگ قانونی و مهمی در سطح کلان تصمیم‌ گیری‌ها دارد و تلاش می کند از فارغ التحصیلان این بخش در خدمت رسانی بهتر به بهره برداران بخش کشاورزی استفاده کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ هزار نفر با مدرک دکترای تخصصی و پیرا دامپزشکی در نظام دامپزشکی کشور عضویت دارند.

صفری بیان کرد: تمام تلاش مجموعه نظام این است که در کنار متولیان بخش کشاورزی در جهت خدمت به بهره برداران  بخش کشاورزی باشند.

وی ادامه داد: سازمان نظام دامپزشکی با وجود اینکه از نظر مالی و حقوقی یک سازمان غیردولتی و مستقل است،نیازمند تحول و ارتقای ساختاری جدید و حمایت وزارت جهاد کشاورزی است.

رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این دیدار بر لزوم توانمند سازی ساختار نظام دامپزشکی در استان تاکید و اظهار کرد: یکی از نهادهای اثرگذار در ساختار، مدیریت و تبیین جایگاه دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی است که نقش مهمی در تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه دارد.

جلیلی حمایت از بخش دامپروری استان را جزو اهداف و سیاستهای سازمان عنوان کرد و افزود: نظام دامپزشکی نیز در کنار سازمان دامپزشکی، نقش ارزنده ای در ارتقای بهداشت عمومی، سلامت و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و همچنبن توسعه پایدار و سرمایه گذاری در بخش دام را دارد و ما آماده هر گونه همکاری از نظر تجهیز زیر ساختها و حمایتهای لازم هستیم.

در ادامه بهرامی رییس نظام دامپزشکی استان نیز به تبیین برنامه ها و اقدامات انجام شده و تنگناها و مشکلات موجود بر سر راه توسعه نظام دامپزشکی استان پرداخت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید