Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی معرفی شد

با حضور تورج منصوری عضو هیئت مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ، علیرضا قربانی به عنوان سرپرست مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی معرفی و از زحمات و تلاش های چندین ساله مقصود قربانی مدیریت سابق این شرکت تجلیل و قدر دانی شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی معرفی شد
به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، منصوری در آیین تکریم و معارفه علیرضا قربانی سرپرست مدیریت  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی ضمن تقدیر از زحمات مقصود قربانی مدیریت سابق این شرکت و ارزوی موفقیت برای سرپرست جدید  گفت: میزان تدارک و تأمین کودهای کشاورزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و انجام امور و بخش عمده وظایف بدون حضور این شرکت عملاً امکان‌پذیر نیست.
منصوری افزود: خوشبختانه این شرکت طی سال زراعی گذشته و جاری در تأمین نهاده‌های کشاورزی خوب عمل کرده است.
وی ادامه داد: امسال در کشت پاییزه برای تأمین کود و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی با وجود کمبود اعتبارات با مشکل خاصی مواجه نبودیم. 
این مسئول خاطر نشان کرد: باوجود مشکلات مالی، همت و تلاش وزارت جهاد کشاورزی هیچ دغدغه خاطری برای بهره‌برداران بخش کشاورزی در تأمین نهاده‌ها وجود ندارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز  در این آیین با اشاره به سیمای بخش کشاورزی استان گفت : امسال وضعیت تدارک و توزیع کود در استان بهتر از سال گذشته است، اما به اندازه نیاز اراضی باغی و زراعی استان نیست .
جلیلی افزود: به دلیل وجود تفاوت قیمت نهاده در بازار و فروشگاهها ، توزیع نهاده ها باید مدیریت و ساماندهی شود.
وی خاطر نشان کرد: نظام خرده دهقانی حاکم در بخش کشاورزی استان و عدم سرمایه گذاری کافی در این بخش و پایین بودن سواد بهره برداران از جمله چالش های پیش روی بخش کشاورزی استان است.
جلیلی با اشاره به رتبه های برتر کشوری استان در تولید محصولاتی از قبیل چغندرقند، سیب درختی ، عسل و .. اضافه کرد: استان ظرفیت تولید سالانه به طور میانگین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی را دارد که در سال جاری روزانه ۶۰۰ تن محصول سیب درختی از طریق مرزهای مختلف به کشورهای همسایه از قبیل عراق، ترکمنستان، پاکستان و آسیای میانه صادر می شود.
وی خاطر نشان کرد: استان با توجه به پتانسیل های بالای موجود در بخش کشاورزی ، قابلیت تبدیل شدن به هاب تجاری منطقه  ویژه هاب وارداتی محصولات کشاورزی مخصوصا نهاده های دامی در شمالغرب و حتی کل کشور را دارد.
در ادامه مقصود قربانی مدیریت سابق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی
آذربایجان غربی نیز به ارائه گزارشی از عملکرد دوران تصدی مدیریتی خود پرداخت و اظهار کرد: نیاز سالانه استان به کودهای کشاورزی نزدیک به ۲۰۰ هزار تن است که امسال از ۹۴ هزار تن سهمیه ابلاغی استان در حدود ۵۹ درصد جذب شده است و در حال کارسازی برای تخصیص و تدراک مابقی سهمیه ابلاغی هستیم.
علیرضا قربانی سرپرست مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی نیز در ادامه به ارائه گزارشی از برنامه های کاری خود در سمت سرپرست این شرکت پرداخت.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید