Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی:

اتمام صد درصدی اجرای طرح‌های آبخیزداری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های آبخیزداری که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان در سال 98 آغاز شده بود، در سریع ترین زمان ممکن به اتمام رسید.

اتمام صد درصدی اجرای طرح‌های آبخیزداری در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، میرصمد موسوی با اشاره به اجرای کامل ۳۱ طرح آبخیزداری در ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی افزود: امسال ۲۵۰ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری و سازه‌های مکانیکی در استان به اجرا درآمده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها ۳۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

موسوی اضافه کرد: اعتبار طرح‌های آبخیزداری اجرایی در استان نظیر دیگر مناطق کشور با موافقت مقام معظم رهبری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری مانع از رسوب و فرسایش خاک می‌شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب‌های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است

سیدموسوی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال گذشته که با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شد، نقش بسزایی در جلوگیری از ایجاد سیلاب در استان طی ایام نوروز امسال داشت و در صدد تقویت این بخش برای جلوگیری از بروز مشکلات مشابه هستیم.

آذربایجان غربی ۲ هزار و ۷۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار عرصه مرتعی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید