Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد:

پلمپ 26 واحد صنفی عرضه فرآوره های خام دامی در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از ارجاع 135 پرونده تخلف بهداشتی بعلت عدم رعایت موازین بهداشتی به مراجع قضایی و پلمپ 26 واحد صنفی عرضه فرآوره های خام دامی طی 7 ماهه سال جاری در استان خبر داد.

پلمپ 26 واحد صنفی عرضه فرآوره های خام دامی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، کامیار داهیم افزود:  در طی این بازه زمانی با نظارت و بازرسیهای بازرسین بهداشتی از مراکز عرضه ، توزیع و تولید فرآورده های خام دامی در سطح استان 135 فقره پرونده تخلفات بهداشتی بعلت عدم رعایت موازین بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال گردیده است و تعداد 26 مراکز عرضه فرآوره خام دامی مختلف با دستور مقام قضایی پلمپ گرده است .

داهیم تصریح کرد: در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه و حفظ سلامت شهروندان ، طی 7  ماهه سال 98  تعداد 63 هزار و 372 نوبت بازدید و نظارت از مراکز عرضه، تولید و نگهداری  فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسین بهداشتی اداره کل دامپزشکی در استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اهمیت نظارت و کنترل بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی گفت : این اطمینان را به شهروندان  می دهیم که دامپزشکی در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان و آحاد جامعه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

 وی بیان کرد: بازرسین دامپزشکی بصورت مستمر و شبانه روزی از واحدهای تولیدی و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید و ضمن ارائه تذکرات لازم موازین و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور را به متصدیان یاد آور می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: درنتیجه این نظارت و بازرسی‌ها، مقدار44 تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف توسط بازرسین بهداشتی به دلیل غیر بهداشتی بودن و غیر قابل مصرف بودن  کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج گردیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید