Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

امسال 6200 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود

مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : امسال 6200 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود.

امسال 6200  هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، اصغر زاده افزود: با توجه به تامین 85 درصد هزینه های اجرای طرح  بصورت کمک بلاعوض دولتی ، اجرای پروژه ها با استقبال خوب بهره برداران  مواجه شده و اجرای عملیات در سال های اخیر جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه  شتاب بیشتری گرفته است .

وی اظهارکرد: هیچ گونه محدودیتی برای اجرای طرح از نظر تعداد متقاضی وجود ندارد و سازمان جهاد کشاورزی استان آماده ارائه خدمات به کشاورزان در این زمینه است .

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در شش ماهه نخست سالجاری دربخش آب و خاک، اجرای عملیات و تکمیل  پروژه های نیمه تمام  سال گذشته ادامه یافته است به طوری که از پروژه های شاخص و تاثیر گذار  در بخش کشاورزی که جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی و سفر رییس جمهور به استان  می باشد، اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار بوده ودراین خصوص  تعداد 483 پروژه  با مساحت 2346 هکتار خاتمه یافته و تعداد 58 پروژه با مساحت 1213 هکتار در سطح استان در دست اجراست.

اصغرزاده اضافه کرد: از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی و سفر رئیس جمهور به استان در بخش کشاورزی ، تکمیل پروژه های مصوب شبکه های فرعی آبیاری و آبیاری تحت فشار در حوضه ارس و زاب به تعداد 25 پروژه به مساحت 61 هزار و 570 هکتار در 7 شهرستان مرزی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه ها  از سال 1394 شروع شده و تا کنون مبلغ 13650 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه ها تخصیص و هزینه شده است و پیشرفت فیزیکی پروژه ها معادل 96 درصد بوده که برنامه ریزی شده تا آخر سال مقدار36 هزار و 980هکتار از این طرحها افتتاح  و به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با اتمام پروژه ها تحول بزرگی در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد و موجب ساماندهی اراضی دیم، افزایش راندمان آبیاری، افزایش تولید و اشتغال ؛  ارتقای درآمد و رفاه روستائیان و تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت  ساکنین منطقه خواهد شد .

وی همچنین بیان کرد: تکمیل واجرای پروژه های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه در پایاب سدهای استان  از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه  در دشت  نوروزلوی میاندواب ؛ پایاب سد مهاباد ؛  حوضه رود خانه های نازلو و شهرچای ارومیه جمعاً به مساحت 4660 هکتار وهمچنین پایاب سد  زولای سلماس  از محل اعتبارات ملی در سطح دو هزار هکتار ادامه دارد .

اصغر زاده ادامه داد:  مبلغ 820 میلیارد ریال در شش ماهه سالجاری برای اجرای این  پروژه ها هزینه شده است.  

مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : ضمناً در شش ماهه سالجاری تعداد 174 پروژه  شامل انتقال آب با لوله ، احداث و بهسازی کانالهای آبیاری عمومی ، احداث استخر های ذخیره آب مصرفی کشاورزی ، لایروبی و مرمت و بازسازی قنات ازمحل اعتبارات عمرانی استانی در شهرستانهای استان  اجرا شده و در مرحله  بهر ه برداری قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید