Iranian Agriculture News Agency

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد خبر داد:

اجرای طرح کمربند حفاظتی و نصب 17 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در این شهرستان

​رییس اداره منابع طبیعی شهرستان مهاباد از اجرای طرح کمربند حفاظتی و نصب 17 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در این شهرستان خبرداد.

اجرای طرح کمربند حفاظتی و نصب 17 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در این شهرستان

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، پاتو افزود:  کمربند حفاظتی در شش ماهه سال جاری در روستای آفان مهاباد  به منظور تفکیک مستثنیات اشخاص و اراضی ملی  به طول 6 کیلومتر و به تعداد 200 عدد پایه از نوع بنچ مارک با صرف اعتباراتی بالغ بر 1 میلیارد و سیصد میلیون  ریال اجرایی شد.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه در مرزبین اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی و با هدف جدا سازی اراضی ملی از مستثنیات و حفاظت از اراضی ملی و دولتی ؛ جلوگیری از اشتباهات اشخاص در تصرف اراضی ملی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی برخی افراد سود جو در این اراضی انجام شده است.

این مسئول با تاکید براهمیت حفاظت از مراتع و جنگلهای منطقه ادامه داد :در راستای اجرای طرح های صندوق توسعه ملی 17 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستا های محمود آباد و دل بهار شهرستان مهاباد نصب شد.

وی تصریح کرد: این آبگرمکن ها با مخزن 200 لیتری به منظور افزایش مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها در قالب پروژه تغییر الگوی سوخت مناطق جنگل نشین و استفاده از انرژی های پاک نصب شده است.برای خرید آبگرمکن ها 750 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جذب شده است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان مهاباد خاطر نشان کرد:  برای حفظ ذخایر ژنتیکی ؛ کاهش فشار بر عرصه های مرتعی ؛ جنگلی و جلوگیری از قطع درختان و سوق دادن روستاییان به حمایت از توسعه منابع طبیعی و استفاده از فرهنگ بهره گیری از انرژی های پاک و زمینه سازی برای بهره گیری از سوخت فسیلی ؛اجرای اینگونه طرحها بسیار موثر و سازنده خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید