Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی:

گوجه کاران آذربایجان غربی نگران فروش محصول خود نباشند

شهریار حیدری گفت: با توجه به متعادل بودن قیمت گوجه فرنگی در شهریور ماه سالجاری که بالاتر از قیمت خرید حمایتی بود ، آذربایجان غربی جزء استان های خرید حمایتی نبود.

گوجه کاران آذربایجان غربی  نگران فروش محصول خود نباشند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، وی افزود: با کاهش قیمت این محصول در چند هفته اخیر و پیگیری مقام عالی استان و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، خرید حمایتی گوجه فرنگی از اول مهر ماه سالجاری به تعاون روستایی استان ابلاغ وآذربایجان غربی هم جز استان های تحت خرید حمایتی گوجه فرنگی قرار گرفت .

حیدری اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار استانی با برگزاری هشت جلسه در طی دو هفته اخیر و سعی و تلاش مجموعه همکاران در این کارگروه توانست خرید را از تاریخ ۱۱ مهر سال جاری با عقد قرارداد با ۳ کارخانه شروع و تا به امروز ۱۶۱۵ تن گوجه فرنگی را با نرخ مصوب ۱۰۰۰ تومان از کشاورزان استان خریداری نماید.

وی همچنین اضافه کرد: با سایر کارخانجات فرآوری گوجه در استان در حال رایزنی هستیم تا سایر کارخانجات را به چرخه خریدحمایتی در استان اضافه نماییم. گوجه کاران نگران فروش محصول خود نباشند چرا که شبکه تعاون روستایی تا تعدیل قیمت گوجه در بازار خرید حمایتی را ادامه می دهد.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی در هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استانی گفت: جهت جلوگیری از سو استفاده دلالان از یارانه تخصیص یافته به گوجه کاران با تصویب کارگروه تنظیم بازار استانی مقرر گردید صدور معرفی نامه برای خرید گوجه فرنگی توسط مرکز خدمات جهاد کشاورزی در سر مزرعه صورت گیرد. 

گفتنی است از دیگر مصوبات این جلسه، استفاده از ظرفیت کارخانه پاکدیس برای خرید حمایتی گوجه فرنگی شهرستان های استان، با توجه به سهمیه تعیین شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید