Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای حکم ۱۸ مورد قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه

سرهنگ اکبر نام آور با اعلام این خبر گفت:‌ این اقدام در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز، در روستای اردوشاهی شهرستان ارومیه صورت گرفت.

اجرای حکم ۱۸ مورد قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، نام آور افزود: با اجرای این احکام 75 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی منطقه که توسط مالکین به ۳۹ قطعه تفکیک و اقدام به  تغییر کاربری غیر مجاز شده بود به حالت اولیه اعاده گردید.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸ تا کنون 94 مورد حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در راستای صیانت از عرصه های زراعی و باغی استان اجرا شده است؛ اظهار کرد: تاکنون 903 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان توسط اکیپ های گشت اراضی کشاورزی شناسایی شده است که 656 مورد از این تغییر کاربری ها فقط مربوط به شهرستان ارومیه است که یگان حفاظت ازاراضی کشاورزی استان با مشارکت دستگاه های اجرایی ذیربط به صورت جدی و بدون هیچ گونه اغماضی ،برخورد قاطعی با متخلفان تغییر کاربری اراضی خواهد کرد.

 نام آور با اشاره به سایر اقدامات پیشگیرانه این یگان در حوزه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در استان اضافه کرد: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در سازمان امور اراضی با هدف حفاظت از اراضی زراعی و باغی فعالیت خود را آغاز کرده و در راستای آن با استقرار یگان حفاظت در سازمان جهاد کشاورزی استان ، تخلفات و تغییر کاربری امور اراضی زراعی و باغی از طریق یگان پیگیری می‌شود.

وی از عموم مردم استان درخواست کرد در شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز در سطح استان سازمان جهاد کشاورزی را یاری کنند و سامانه تلفنی 131 با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی راه‌اندازی شده است که آماده دریافت هر گونه خبرها و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی  تاکید کرد: بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف استان بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید