Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پیش بینی کرد:

برداشت بیش از 7 هزار تن گردو از باغات استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: سطح زیر کشت باغات گردو در استان 5 هزار و 141 هکتار است که از این میزان سطح زیر کشت، ۴ هزار و 332هکتار بارور و 809هکتار غیر بارور است.

برداشت بیش از 7 هزار تن گردو از باغات استان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با اشاره به میزان گردوی برداشتی در سال گذشته از باغات آذربایجان غربی تصریح کرد:  بر اساس براوردهای انجام شده ،میزان تولید گردو در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته بدلیل سرمازدگی بهاره و عدم بارآوری درختان 22 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد:  شهرستان ارومیه با تولید ۲ هزار و 139 تن در سطح 609 هکتار، رکورد دار تولید گردوی استان در سال گذشته بود ، تصریح کرد: شهرستانهای مهاباد با تولید 1270 تن ، پیرانشهر با تولید 686 تن  و خوی با تولید 528 تن عمده شهرستانهای تولید کننده گردو در استان هستند .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه ۹ کشور را در تولید گردو دارد، گفت: این استان از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک های جدید تولید ازجمله دستگاه های برداشت،تولید نهال گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود کارشناسان صاحب نظر رتبه اول کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید