Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران:

بخش دولتی و خصوصی ظرفیت نگهداری بیش از ۲۱ میلیون تن گندم را دارد

معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مجموع ظرفیت ۷۳۰ واحد سیلو و انبار ذخیره سازی گندم دولتی و خصوصی در کشور بیش از ۲۱ میلیون تن است.

بخش دولتی و خصوصی ظرفیت نگهداری بیش از ۲۱ میلیون تن گندم را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، قدرت حیدری در آیین بهره برداری از انبار مکانیزه گندم هفتاد هزار تنی شهرستان بوکان گه با حضور معاون امور مجلس رییس جمهوری برگزار شد با بیان اینکه ۱۳۰ انبار مکانیزه ذخیره گندم در کشور وجود دارد، اظهار کرد: انبار مکانیزه ۷۰ هزار تنی شهرستان بوکان یکی از مجهزترین انبارهای مکانیزه کشور است که امروز  بهره برداری از آن آغاز می شود.

معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: سیلوهای بتنی، فلزی و انبارهای مکانیزه برای نگهداری بلندمدت گندم و انبارهای ساده، نیمه مکانیزه، چادری و روباز برای نگهداری کوتاه مدت به کار گرفته می شوند. 

وی ادامه داد: ذخیره سازی‌ غلات‌ بویژه‌ گندم‌در ارتباط‌ با تامین‌ امنیت‌ غذایی‌ مردم‌ از اهمیت‌ ویژه‌ای‌ برخوردار بوده‌ است‌و در طی ۵ سال اخیر واردات گندم نداشتیم و در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم.

حیدری خاطر نشان کرد:  در حال حاضر نیز با وجود کاهش میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته ، به اندازه مصرف امسال مردم کشور گندم خریداری شده است و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید