Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

وزارت جهاد کشاورزی علمی ترین وزارتخانه کشور است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امنیت غذایی اهمیتی برابر با امنیت ملی دارد ، گفت : با توجه به گستردگی ابعاد کاری وزارت جهاد کشاورزی و به‌روز بودن و سطح علمی بالای آن می‌توان گفت بعد از وزارت علوم، علمی‌ترین وزارتخانه کشور، وزارت جهاد کشاورزی است.

وزارت جهاد کشاورزی علمی ترین وزارتخانه کشور است

به گزارش ایانا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در دیدار عمومی با کارکنان ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: هر حاکمیتی که می خواهد معیشت مردم بهبود پیدا کند، اگر محصولات کشاورزی با کیفیتی ارائه نشود سلامت جامعه به خطر می افتد چرا که اهمیت امنیت غذایی همانند امنیت ملی مهم است.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی تنها وزارت‌خانه‌ای است که نماینده ولی‌‌فقیه در آن حضور دارد، کار نماینده ولی‌فقیه قطعا تربیت و جذب کارمند طلبه نیست، ما یک مروج و مبلغ دینی و فرهنگی هستیم، در زمان امام(ره) که جهاد سازندگی تاسیس شد و برای آن نماینده گذاشتند امروز هم مقام معظم رهبری به آن توجه بسیاری دارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به خودکفایی کشور در تولیدات غله، افزود: تولید ۱۲۰ میلیون تن محصولات باغی در کشور، تولید ۹۰ درصد گوشت در داخل کشور که تنها ده درصد آن وارداتی است و موارد دیگر از جمله تلاش های وزارت جهاد کشاورزی است و با پیش بینی های ۶ ماه قبل از بروز هرگونه مشکل جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: بیش از ۳۸ هزار نیروی دامپزشک، پاسدار صنعت فراورده های دامی‌کشور هستند تا نگذارند، چرخه صنعت دامی کشور و سلامت مردم مورد تهدید قرار گیرد.

 رییس شورای عالی زکات کشور خاطر نشان کرد: اگر‌میخواهیم آمار زکات بالا بیاید و محرومین از این‌ نعمت برخوردار باشند، باید به مساله کشاورزی توجه بیشتری شود.

وی  تاکید کرد: تلاش در جهت تقویت فریضه زکات در راستای تقویت سفره محرومان بوده و همین مسئله موجب می شود بسیاری از مشکلات اشتغال حل شود.

وی با اشاره به تلاش آمریکا در جهت صفر کردن نفت ایران، بیان کرد: دشمنان خیالات واهی دارند و تحریم ها هیچ تاثیری در کمبود اقلام معیشتی نخواهد داشت، چنانکه ابه شکر خداوند در وزارت جهاد کشاورزی انسجامی وجود دارد تا در بازار اقلام معیشتی مردم کمبودی وجود نداشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این دیدار باارائه گزارش کاملی از وضعیت تولیدات کشاورزی در استان اظهار کرد : بر اساس براوردهای انجام شده امسال پیش بینی می شود بیش از 6 میلیون و 800 هزار تن محصولات کشاورزی در سطح کشور تولید شود و به صورت مستقیم  ارزش افزوده حاصل از تولیدات کشاورزی استان در حدود 25 درصد است و به صورت غیر مستقیم نیز بیش از 50 درصد ارزش افزوده و اقتصاد استان به بخش کشاورزی وابسته است .

رسول جلیلی ادامه داد: اجرای طرح جامع اطلاعات کشاورزی استان و تهیه نقشه کاداستر اراضی آبی شامل اطلاعات مکانی و توصیفی قطعات اراضی تحت بهره برداری ، برقراری کشاورزی قراردادی در جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، توسعه روش های خاکورزی حفاظتی به منظور کاهش تبخیر رطوبت خاک، ایجاد مزارع و باغات نمایشی، تحقیقی ترویجی و الگویی نیز از اهم برنامه های عملیاتی سازمان در سال جاری به شمار می رود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت ترویج یافته‌های جدید علمی در راستای ارتقای تولید محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: ایجاد و توسعه دامداری های بزرگ مقیاس به منظور افزایش تولید محصولات گوشتی و پروتئینی و تامین نیازهای کارخانجات لبنی استان، ایجاد شهرکهای کشاورزِی و از همه مهمتر توسعه کشت در محیط های گلخانه ای و کنترل شده نیز از دیگر اهداف بلند مدت و پیشران های توسعه بخش کشاورزی استان است که در سالی که مزین به شعار رونق تولید است با جدیت دنبال می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید