Iranian Agriculture News Agency

مشاور در امور تشکل‌ها و حرکت‌های جهادی وزارت جهادکشاورزی:

جامعه نیازمند مشارکت جمعی تشکل‌های جهادی است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدرضا طباطبایی ‌نسب عصر روز دوشنبه در دیدار با تشکل‌های جهادی آذربایجان‌غربی، با بیان این مطلب افزود: هدف از ایجاد تشکل‌های جهادی هم‌افزایی، هم‌دلی و شناخت گروه‌های جهادی و افزایش تعامل است.

جامعه نیازمند مشارکت جمعی تشکل‌های جهادی است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، مشاور در امور تشکل‌ها و حرکت‌های جهادی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: مردم آذربایجان‌غربی در دفاع از اسلام و ولایت کوتاهی نکرده‌اند و همیشه مردم غیور و مومن آن پیشگام بوده و این پیشگامی یک سند افتخار برای این مردم به شمار می رود.

مدیر امور اجرایی زکات کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه زکات یک واجب الهی بوده که مورد غفلت واقع شده‌ است، گفت: نهضت احیای زکات با کار کارمندی راه نمی‌افتد و جهادگران می‌توانند نهضت را راه‌اندازی کنند و با کار انقلابی آن را به پیش ببرند.

 محمد سراب‌نشین اظهار کرد: نهضت احیای زکات باید در سراسر کشور اجرا شود زیرا زکات یکی از مهم‌ترین واجبات الهی است و از ستون‌های دین به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در سراسر کشور ۳۵۰ نیرو برای امر زکات داریم که با امکانات بسیار کم فعالیت می‌کنند و آن چیزی‌ که تاکنون به‌ عنوان زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان و پروژه‌های عام‌المنفعه صرف شده‌ است.                   

زکات در آذربایجان‌غربی بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می‌گیرد؛ زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاک آمدهاست؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج کرده و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت‌کننده می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید